۰۲ ارديبهشت ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۶
کد خبر: ۶۴۹۳۹۸
مخبر خبر داد؛

ایجاد ۱۸۰هزار شغل با اولویت آسیب‌دیدگان از کرونا|توزیع یک میلیون بسته غذایی

ایجاد ۱۸۰هزار شغل با اولویت آسیب‌دیدگان از کرونا|توزیع یک میلیون بسته غذایی
رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) از توزیع یک میلیون بسته غذایی و یک میلیون بسته بهداشتی با ارزش 150 میلیارد تومان خبر داد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری رسا، محمد مخبر رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) در مراسم رزمایش همدلی برکت با هدف ایجاد 180 هزار شغل مستقیم و غیرمستقیم با اولویت آسیب‌دیدگان ناشی از بیماری کرونا در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این نمایشگاه برگرفته از تمامی تولیدات ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و اشتغال خُرد، کوچک، متوسط و بزرگ است. 

وی بیان داشت: 75 هزار طرح ایجاد کردیم که 500 هزار شغل براساس این طرح‌ها ایجاد می‌شود و این اشتغال‌ها در بخش‌های مختلف از جمله دانش‌بنیان است. 

مخبر گفت: محور تمامی اقدامات مردم هستند و قطعاً بدون مشارکت مردم امکان وقوع اتفاقات خوب وجود ندارد. 

وی خاطرنشان کرد: با بهره‌برداری از 60 هزار طرح، 120 هزار شغل خرد و خانگی ایجاد شده است و در سال 98 در کل 165 هزار شغل ایجاد کرده‌ایم و از امروز نیز 60 هزار طرح با 180 هزار شغل برای افراد متأثر از شیوع بیماری کرونایی آغاز شده است. 

رییس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) گفت:‌ این طرح‌ها در 31 استان اجرایی می‌شود و ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) شروع به جمع‌آوری اطلاعات و شناسایی این افراد کرده است و در حال حاضر می‌دانیم کدام روستا، شهر و استان بیشترین آسیب را از شیوع این بیماری دیده است و چه کارهایی را باید انجام دهد. 

مخبر خاطرنشان کرد:‌ یکی از اتفاقاتی که امروز رقم می‌خورد، توزیع یک میلیون بسته غذایی به مبلغ هر بسته 320 هزار تومان است و در کنار آن نیز یک میلیون بسته بهداشتی توزیع می‌شود. 

وی ادامه داد: برای این بسته‌های غذایی و بهداشتی 150 میلیارد تومان اعتبار اختصاص داده شده است و 18 هزار میلیارد تومان نیز از طریق دو بانک عامل به بنگاه‌های آسیب‌دیده از کرونا تخصیص داده خواهد شد. 

وی افزود: بنگاه‌های کوچک نیز 500 میلیارد تومان و برای شرکت‌های دانش‌بنیان هم که از شیوع ویروس کرونا آسیب دیده‌اند، 200 میلیارد تومان اختصاص خواهد یافت./998/

میثم صدیقیان
ارسال نظرات